Атестація та підвищення кваліфікації педагогічних працівників


Атестаційний період – це надзвичайно важливий етап діяльності навчального закладу. Досвід найбільш авторитетних керівників свідчить, що атестація відіграє основну роль у становленні, згуртуванні та вихованні творчого колективу. Під час атестації вивчаються професійні якості педагога, його сильні та слабкі сторони, рівень загальної культури, створюються оптимальні умови для вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду кращих педагогів навчального закладу.


До роботи в атестаційній комісії залучаються найбільш компетентні, висококваліфіковані педагоги навчального закладу.
Атестація базується на принципах:
- демократизму;
- гуманності та доброзичливого ставлення;
- об’єктивності;
- відкритості;
- загальності;
- всебічності;
- систематичності;
- колегіальності;
-доступності та гласності;
- безперервної освіти і самовдоско­налення.
Атестація педагогічних працівників – це визначення їх відповідності посаді, яку вони займають, рівня кваліфікації.
Мета атестації:
- активізація творчої професійної діяльності;
- стимулювання безперервної спеціальної і загальної освіти;
- якісної роботи;
- підвищення відповідальності за результати навчання і виховання;
- забезпечення соціального захисту компетентної педагогічної роботи.
Умови атестації:
- наявність спеціальної освіти;
- підвищення кваліфікації на засадах вільного вибору форм навчання, програм і навчальних закладів;
- володіння державною мовою в обсязі, необхідному для виконання професійних обов'язків



Графік атестації та підвищення кваіліфікації викладачів та майстрів виробничого навчання

Атестація 2022

Картки результативності роботі педагогічних працівників

корпус 1
корпус 2
корпус 3

Самоосвіта педагогічних працівників

Індивідуальні підвищення кваліфікації

корпус 1
корпус 2
корпус 3


Пам’ятка

майстру виробничого навчання про підготовку до атестації


1.                     Обрати методичну проблему, над якою будете працювати у міжатестаційний період.

2.                     Під час міжатестаційного періоду пройти курси підвищення кваліфікації (загальний обсяг підвищення кваліфікації не може бути меншим ніж 150 год. на 5 років ). (наказ МОН України № 1/9-683 від 04 листопада 2019 р)

Формами підвищення кваліфікації є:

• інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева);

• дуальна;

• на робочому місці;

• на виробництві тощо.

Види підвищення кваліфікації:

• навчання за програмою підвищення кваліфікації;

• стажування;

• участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо.

3.       Не забувайте заповнювати індивідуальну програму підвищення кваліфікації, що знаходиться на Сoogle-Диску (https://drive.google.com/drive/folders/15mvwqOlldfhJXcTVDu2yIbqxSADKF-36?usp=sharing)

4.   Візьміть участь у Міжнародних виставках, Всеукраїнських конференціях, семінарах, Всеукраїнських конкурсах фахової майстерності.

5.   Підготуйте здобувачів освіти до Всеукраїнського конкурсу WorldSkills Ukraine.

6.   Майстер виробничого навчання має право:

ü   Вільно обирати форми навчання, програми та навчальні заклади для проходження підвищення кваліфікації. (п. 1.7 Положення)

ü   У разі прийняття на посаду після закінчення вищого навчального закладу — атестуватися не раніше як після двох років роботи на відповідній посаді. (п. 3.13 Положення)

ü   Проходити позачергову атестацію для підвищення кваліфікаційної категорії (тарифного розряду). Позачергова атестація з метою підвищення кваліфікаційної категорії може проводитися не раніш як через три роки після присвоєння попередньої. (п. 1.8 Положення)

Для проходження позачергової атестації до 10 жовтня слід подати заяву до атестаційної комісії.(п. 1.8, 3.1 Положення)

ü   Атестуватися без попереднього проходження підвищення кваліфікації, якщо у міжатестаційний період:

-   йому присуджено наукову ступінь або присвоєно вчене звання; (п. 3.23 Положення)

-   він підвищив свій освітньо-кваліфікаційний рівень.(п. 1.17 Положення)

ü     Перенести термін чергової атестації на один рік через:

-    тривалу тимчасову непрацездатність;

-    перехід у рік проведення чергової атестації на роботу до іншого навчального закладу;

-    інші поважні причини.  (п. 3.15 Положення)

У таких випадках до 10 жовтня до атестаційної комісії необхідно подати відповідну заяву. (п. 3.1 Положення)

ü     У разі поєднання роботи з навчанням у вищому навчальному закладі за напрямом (спеціальністю) педагогічного профілю — відстрочити чергову атестацію до закінчення навчання. (п. 3.16 Положення)

ü     Атестуватися без дотримання послідовності у присвоєнні кваліфікаційних категорій та строку проведення позачергової атестації, якщо у міжатестаційний період:

-      підготував переможців ІІІ етапу Всеукраїнських конкурсах фахової майстерності;

-      отримав перемогу (або звання лауреата) у конкурсах фахової майстерності, що проводять центральні органи виконавчої влади, до сфери управління яких належить навчальний заклад;

-      отримав науковий ступінь, учене (почесне) звання, якщо діяльність за профілем збігається із цим науковим ступенем, ученим (почесним) званням. (п. 4.7 Положення).

ü     На збереження присвоєних за результатами попередньої атестації:

-    кваліфікаційної категорії (тарифного розряду) та педагогічного звання у разі поновлення на роботі, яку раніше виконував, незалежно від тривалості перерви у роботі; (п. 3.17 Положення)

-    кваліфікаційної категорії (тарифного розряду), педагогічного звання при переході на роботу з одного навчального закладу до іншого навчального закладу системи загальної середньої освіти та системи дошкільної освіти, за наявності відповідної фахової освіти; (п. 3.22 Положення)

-    кваліфікаційної категорії (тарифного розряду), педагогічного звання на час перебування у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами, для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (якщо дитина потребує домашнього догляду — до досягнення дитиною шестирічного віку). (п.3.14 Положення)

ü     Ознайомитися під підпис:

-    з графіком проведення атестації — після його затвердження; (п. 3.2 Положення)

-    з характеристикою своєї діяльності — не пізніш як за 10 днів до проведення атестації; (п. 3.4 Положення)

-    з рішенням атестаційної комісії — одразу після її засідання. (п. 3.10 Положення)

ü     Під час засідання атестаційної комісії давати усні та письмові пояснення, подавати додаткові матеріали щодо своєї професійної діяльності. (п. 3.6 Положення).

ü     Отримати під підпис примірник атестаційного листа не пізніше трьох днів після атестації. (п. 3.10 Положення)

ü     Подати апеляцію на рішення атестаційної комісії до атестаційної комісії вищого рівня у  десятиденний строк з дня вручення атестаційного листа.

У апеляції на рішення атестаційної комісії необхідно зазначити:

-    найменування атестаційної комісії, до якої подається апеляція;

-    своє прізвище, ім’я та по батькові, посаду (місце роботи), місце проживання;

-    у чому полягає необґрунтованість рішення атестаційної комісії, яке оскаржується;

-    перелік документів та інших матеріалів, що додаються;

-    дату подання апеляції;

-    свій підпис. (п. 6.4–6.7 Положення)

ü     Бути присутнім під час розгляду апеляції на рішення атестаційної комісії. (п. 6.9 Положення).

6. Внесіть свої досягнення у картку результативності на Coogle-диск за посиланням (https://drive.google.com/drive/folders/1IgQ7NAQ7rp1jQt_X-9w_qvNeaJtfsNfc?usp=sharing)

  

Підвищення кваліфікації









Немає коментарів:

Дописати коментар