Молодий спеціаліст стає хорошим учителем,
перш за все, завдяки обстановці творчої праці...
В.Сухомлинський
ШКОЛА МОЛОДОГО ВИКЛАДАЧА
Мета школи: Надання педагогам-початківцям методичної
допомоги у розв’язанні першочергових проблем, подоланні труднощів, із якими
зустрічаються молоді викладачі, з метою підтримання їхньої творчої наснаги,
бажання плідно працювати.
Основні завдання:
-забезпечення розвитку навчального закладу, формування професійного
стилю навчального закладу;
-узагальнення перспективного педагогічного досвіду, апробація й
упровадження в роботу молодих викладачів сучасних освітніх технологій;
- установлення відносин співробітництва та взаємодії між молодими
фахівцями й досвідченими педагогами;
- організація й проведення науково-методичної роботи з проблем сучасної
освіти, проведення різного рівня методичних семінарів, конференцій,
виставок із залученням інтелектуального потенціалу молодих педагогів.
Школа молодого викладача взаємодіє з відповідними структурами як навчального закладу, так і за його
межами.
Основні види діяльності:
-формування індивідуального професійного стилю педагога через
упровадження прогресивних освітніх технологій;
- надання допомоги молодим викладачам (майстрам виробничого навчання) в
оволодінні педагогічною майстерністю через вивчення досвіду роботи
кращих педагогів навчального закладу, міста;
- проведення досвідченими педагогами майстер-класів і навчальнометодичних занять для молодихспеціалістів;
- залучення молодих педагогів до підготовки й організації педрад, семінарів і
конференцій із проблем освіти;
- відстеження результатів роботи молодого спеціаліста;
- діагностика успішності роботи молодого майстра виробничого навчання);
- організація роботи з розробки молодими фахівцями електронних
навчальних матеріалів і методик їх використання в навчальному процесі;
- видання методичної літератури з питань освіти.
До складу Школи молодого викладача входять молоді та малодосвідчені спеціалісти, їхні наставники й
педагоги, які готові передавати накопичений досвід, психолог навчального
закладу, методисти.
Перше анкетування для молодого викладача
1. Уроки кого зі своїх колег ви відвідали?
2. Що вам особливо сподобалося на цих уроках?
3. Скільки уроків відвідали у вас наставники?
4. Яку допомогу ви дістали від наставників?
5. Хто крім наставників допомагав вам у підготовці до уроків?
6. Яку методичну літературу ви використовуєте в підготовці до уроків?
7. Які труднощі ви відчуваєте під час проведення уроків? Яку, на вашу думку, допомогу слід надавати з метою поліпшення якості роботи?
8. Яких труднощів ви зазнаєте під час використання наявної навчально-матеріальної бази? Що, на ваш погляд, потрібно зробити для її вдосконалення?
9. Чи задовольняє вас розклад уроків, позакласних заходів?
10. Що слід зробити для поліпшення роботи шкільних методичних об'єднань? Чи допомагають вони вам у роботі?
11. Які загальношкільні заходи (педради, методоб'єднання, психолого-педагогічні семінари, ділові, рольові ігри, школа молодого вчителя тощо) найбільше вам запам'яталися? Чому?
12. Чи задовольняє вас система самоосвіти, підвищення кваліфікації, яка склалася в школі?
13. Що, на ваш погляд, слід зробити для збільшення часу на самоосвіту?
14. Що нового ви дізналися за минулий навчальний рік під час відвідування відкритих уроків, взаємовідвідування уроків, зокрема, свого наставника?
15. Які методичні прийоми, на вашу думку, ви вдосконалили впродовж року?
16. Яку методичну допомогу ви бажали б дістати від шкільної адміністрації, наставників?
17. Що необхідно зробити для поліпшення індивідуальної роботи з учнями?
18. Які загально училищні заходи для учнів вам найбільше сподобались і були, на вашу думку, найефективнішими? Чому?
Анкета для молодого викладача
1. Чому ви обрали професію викладача (підкреслити, дописати):
а) подобається робота з дітьми;
б) підходить режим і характер роботи вчителя;
в) вирішальний вплив мала любов до даної спеціальності;
г) під впливом бажання добути вищу освіту;
д) під впливом інших чинників (яких!).
2. Чи хотіли б ви перейти на іншу, непедагогічну роботу (підкреслити):
а) так; б) ні; в) не знаю.
3. Чи подобається вам ваша робота (підкреслити):
а) так; б) байдуже; в) ні.
4. Що подобається вам найбільше (підкреслити):
а) проведення уроків; б) позакласна робота з предмета;
в) позакласна виховна робота; г) робота з батьками;
д) методична робота; е) робота із самоосвіти;
є) громадська діяльність.
5. Чи обрали б ви, знову для вступу, якби можна було повернути час, педагогічний вуз (підкреслити):
а) так; б) не знаю; в) ні.
6. Що викликає найбільше труднощів у вашій роботі (підкреслити):
а) підготовка до уроків;
б) організація навчального процесу;
в) спілкування з учнями, їхніми батьками, колегами, адміністрацією:
г) підготовка до виховної роботи; д) проведення виховних заходів;
е) організація свого часу і праці (питання НОПП); є) ведення шкільної документації;
ж) аналіз своєї діяльності, внесення відповідних коректив;
з) інше (що саме?).
7. Як ви оцінюєте свою підготовку до педагогічної праці (підкреслити)'.
а) фахову: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
б) з методики викладання: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
в) з організації спілкування: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
г) з виховної роботи: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
д) із самоосвіти: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
е) з уміння організувати свою працю: цілком задоволений, задоволений, не задоволений.
Немає коментарів:
Дописати коментар