Школа комп'ютерної грамотності Comp-E

Мета програми: підвищення кваліфікації
педагогічних працівників навчального закладу до ефективного використання
сучасних інформаційних технологій для рішення змістовних, науково-методичних та
організаційних задач у рамках професійної діяльності. Програма є базовою для
слухачів, які не володіють основами інформаційних технологій.
В процесі навчання слухачі
повинні засвоїти роботу на персональному комп’ютері, отримати навички роботи з
текстовими редакторами, електронними таблицями, програмою підготовки
презентацій, відео-редакторами, онлайн-сервісами, комп’ютерними мережами та
інтернетом.
Завдання
програми:
·
познайомити
слухачів з сучасними інформаційними технологіями;
·
сформувати
компетенції в області використання інформаційно-комп’ютерних технологій;
·
сформувати
компетенції в області створення і використання електронних ресурсів у
професійній діяльності;
Після успішного вивчення
матеріалу курсу, слухачі зможуть працювати з готовими програмними продуктами,
опановувати нові програми, ефективно використовувати можливості персональних
комп’ютерів.
Слухач в результаті освоєння
програми курсу з комп’ютерної грамотності повинен володіти такими
компетенціями:
1) володіння методами пошуку
і обробки даних за допомогою сучасних інформаційних технологій;
2) здатність використовувати
інформаційні ресурси і програмні засоби у професійній діяльності;
3) володіння базовими
навичками створення і редагування електронних ресурсів.
Слухач повинен знати:
1) види інформації та
способи її подання в комп’ютері (файлова система, види файлів, основні операції
над файлами і папками);
2) призначення та основні
функції операційної системи (інтерфейс операційної системи, програми та
документи, установка і видалення програм);
3) основні технології та
прийоми обробки інформації різного виду з використанням персонального комп’ютера;
4) можливості програмних
продуктів для обробки текстової, табличної і графічної інформації;
5) можливості
інтернет-сервісів для освітнього процесу, комунікації і пошуку інформації;
6) базові принципи
антивірусного захисту ПК.
Слухач повинен вміти:
1) здійснювати роботу в
операційній системі Windows, управляти файловою системою з використанням миші і
клавіатури (використовувати базові поєднання клавіш для копіювання та вставки);
2) вибирати і встановлювати
(видаляти) «адекватне» програмне забезпечення для роботи з інформацією;
3) використовувати програмне
забезпечення для створення електронних ресурсів;
4) використовувати
програми-браузери для доступу до інтернет-сервісів (WWW, електронна пошта,
пошукові сервіси).
Після вивчення кожного модулю
програми, передбачено виконання практичного завдання. Підсумковою атестаційною
роботою є проходження контролю знань за допомогою онлайн-сервісу Google Forms.
Слухачі, які приступають до
навчання, повинні пройти тестування за допомогою онлайн-сервісу Google Forms, та
мати загальні уявлення про завдання, форми і методи застосування
інформаційно-комп’ютерних технологій у навчальних закладах.
Рекомендована тривалість навчання
– 18 академічних годин. В реальності термін вивчення даної програми залежить
від наявних у слухачів знань.
Методичний підхід до вивчення
програми з комп’ютерної грамотності передбачає цілеспрямоване самостійне і
спільне навчання у групі, що направляється і контролюється викладачем.
Оптимальною формою є очна форма
навчання організації навчального процесу.
Для демонстрації навчального
матеріалу на заняттях, необхідно використовувати мультимедійний проектор.
№ з/п
|
Найменування модулів та тем
|
Кількість годин
|
Дата проведення
|
1
|
Принцип роботи комп’ютера. Основи роботи з операційною системою
|
2
|
|
Персональний
комп’ютер та основні принципи його роботи. Основи
роботи з операційною системою Windows.
|
1
|
|
|
1.2
|
Види і можливості інтернет-браузерів.
Пошук та зберігання інформації на ПК.
|
1
|
|
2
|
Робота з текстовими редакторами
|
4
|
|
2.1
|
Основні принципи роботи з текстом у
текстовому процесорі MS
Word. Правила набору
тексту.
|
1
|
|
2.2
|
Основні структурні елементи тексту,
робота з ними.
|
1
|
|
2.3
|
Робота з таблицями, об’єктами,
формулами.
|
1
|
|
2.4
|
Експорт документів в різні формати.
Підготовка документів до друку.
|
1
|
|
3
|
Робота з електронними таблицями
|
4
|
|
3.1
|
Основні принципи роботи з таблицями у
табличному процесорі MS
Excel.
|
1
|
|
3.2
|
Структура електронних таблиць та книг.
|
1
|
|
3.3
|
Робота з формулами та функціями.
|
1
|
|
3.4
|
Побудова графіків та діаграм
|
1
|
|
4
|
Робота з мультимедійними презентаціями
|
3
|
|
4.1
|
Основні принципи роботи з презентаціями
у програмі MS
PowerPoint. Структура
презентації. Основні прийоми створення.
|
1
|
|
4.2
|
Вставлення об’єктів до презентації.
Оформлення презентації. Спеціальні ефекти.
|
1
|
|
4.3
|
Додавання анімацій до об’єктів, переходів для слайдів.
Демонстрація презентації. Збереження презентацій в різних форматах.
|
1
|
|
5
|
Основи роботи з інтернетом
|
3
|
|
5.1
|
Основи роботи. Принципи «безпечного»
інтернету. Реєстрація. Основні терміни. Соціальні мережі.
|
1
|
|
5.2
|
Знайомство з інтернет-сервісами.
|
1
|
|
5.3
|
Знайомство з сервісами Google, Microsoft.
|
1
|
|
6
|
Робота з відео-редакторами
|
1
|
|
6.1
|
Основні принципи роботи з
відео-редакторами. Створення простих відеороликів.
|
1
|
|
7
|
Створення електронних посібників
|
1
|
|
7.1
|
Принципи створення електронних
посібників за допомогою програми SunRav. Робота з
гіперпосиланнями.
|
1
|
|
ВСЬОГО:
|
18 годин
|
Комп’ютерний клас на 15 робочих
місць з доступом до мережі Internet. Мультимедійний проектор для демонстрації навчального
матеріалу. Операційна система Windows. Пакет офісних програм Microsoft Office. Браузер Google Chrome, Opera. Архіватор WinRAR. Програма для створення електронних посібників SunRav. Програма для створення
відеороликів Movie Maker або Pinnacle
Studio.
Немає коментарів:
Дописати коментар